Homepage Prof. Dr. Thomas Martens

Thomas Martens ist Professor für Pädagogische Psychologie an der Medical School Hamburg und Motivationsforscher. Er leitet das Forschungsprojekt SensoMot.
  • Home
  • Vita
  • Forschung
  • Publikationen
  • Kongresse
  • Lehre
  • Workshops
  • Vorträge
  • Archiv

(Deutsch) Digitalisierung in der Bildung – Was ist wünschenswert, was ist machbar?

May 102018
 

Sorry, this entry is only available in Deutsch.

Sorry, the comment form is closed at this time.

  (Deutsch) Rezension zum neuen Buch von Richard David Precht – Jäger, Hirten, Kritiker: Eine Utopie für die digitale Gesellschaft   (Deutsch) Freie Unterrichtsmaterialien – Praktische Tipps zum freien Download

Language

  • Deutsch
  • English

Follow me:

.
  • Home
  • Vita
  • Forschung – Research
    • MotDesign
    • SensoMot
    • LemoLeta
    • Drittmittel – Funding
    • Live Updates on Scientific Articles
    • Upcoming Conferences
    • EARLI SIG Conference Calendar
  • Publikationen – Publications
  • Kongressbeiträge – Conferences Contributions
  • Lehre -Teaching
  • Workshops
    • Lernmotivation im Studium
    • Qualitätssicherung und Qualitätsentwicklung
  • Vorträge
  • Archiv
  • Privates
  • Impressum

Recent Posts

  • (Deutsch) Keine Lust auf Schule? Bestrafen oder Belohnen?
  • (Deutsch) Berufsfeld Pädagogische Psychologie (mit Video-Interviews)
  • International Conference on Motivation 2020 will be held at TU Dresden
  • (Deutsch) Rezension Solaris-Trilogie von Liu Cixin – Jenseit der Zeit
  • (Deutsch) Studium und Studienwahl Pädagogische Psychologie
  • Neuroscience and Education – Presentations from the SIG 22 Meeting 2018
  • EARLI 2019 – Submission is open

Share this:

.

Contact

Please send a mail to thomas.martens[at]medicalschool-hamburg.de or
fill in the following form to contact me:


Tags

2018 Antwerp Begabung computer Conference Conference coping Deci EARLI Emotion Forschung Frontline Learning Research giftedness heterogeneity Heterogenität higher education Hochbegabung Hochschuldidaktik Hochschule Instruction International International Conference of Motivation Junior Researcher JURE learning Learning Analytics motivation motivational research Motivationsforschung Netzwerktreffen Presentation PSI-Theorie Research Ryan scientific journals Selbstbestimmungstheorie Self-Determination Theory SIG 8 SIG 27 Studium transition Universität Wearables Willy Lens Workshop

Blogs (external links)

  • lab medienbildung | bildungsmedien

Books (external links)

  • Freie Unterrichtsmaterialien finden, rechtssicher einsetzen, selbst machen und teilen.
  • Handbook of Learning Analytics 2017 – free download

Conferences (external links)

  • International Conference on Motivation 2018
  • JURE 2018
  • SIG 27 Biennial Conference 2018

Journals (external links)

  • Frontline Learning Research
  • Motivation and Emotion

Science (exernal links)

  • European Association for Research on Learning and Instruction
  • SIG 27 Online Measures of Learning Processes
  • SIG 4 Higher Education
  • SIG 8 Motivation & Emotion

RSS Frontline Learning Research

  • Students’ pride orientation in a learner-focused school setting
  • From monocontextual to multicontextual transfer
  • Students´ reading ability moderates the effects of teachers´ beliefs on students´ reading progress

RSS Motivation & Emotion

  • Increasing curiosity through autonomy of choice
  • A dynamic computational model of employees goal transformation: Using self-determination theory
  • Implicit aggression following exposure to people with physical disabilities: The costs of inhibiting self-protective processes
  • Downgrading goal-relevant resources in action crises: The moderating role of goal reengagement capacities and effects on well-being
  • The predictive power of low-arousal positive affect

RSS Learning and Instruction

  • Emotional design for digital games for learning: The effect of expression, color, shape, and dimensionality on the affective quality of game characters
  • Achievement or agreement – Which comes first? Clarifying the temporal ordering of achievement and within-class consensus on classroom goal structures
  • To add or to multiply? An investigation of the role of preference in children's solutions of word problems
  • Student-perceived teaching quality: How is it related to different achievement emotions in mathematics classrooms?
  • Expectancy of success, attainment value, engagement, and Achievement: A moderated mediation analysis

RSS Educational Research Review

  • Editorial Board February 12, 2019
  • Corrigendum to Effects of Innovative Science and Mathematics Teaching on Student Attitudes and Achievement: A Meta-Analytic Study, Educational Research Review, 19, 158-172 February 12, 2019
  • Measurement, development, and stimulation of computational estimation abilities in kindergarten and primary education: A systematic literature review January 31, 2019
  • Domains of Teacher Identity: A Review of Quantitative Measurement Instruments January 31, 2019
  • Revisiting the effects of project-based learning on students’ academic achievement: A meta-analysis investigating moderators January 30, 2019
... more RSS Feeds

Jährliches Archiv

  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2011

Archiv

  • (Deutsch) Keine Lust auf Schule? Bestrafen oder Belohnen?
  • (Deutsch) Berufsfeld Pädagogische Psychologie (mit Video-Interviews)
  • International Conference on Motivation 2020 will be held at TU Dresden
  • (Deutsch) Rezension Solaris-Trilogie von Liu Cixin – Jenseit der Zeit
  • (Deutsch) Studium und Studienwahl Pädagogische Psychologie
  • Neuroscience and Education – Presentations from the SIG 22 Meeting 2018
  • EARLI 2019 – Submission is open
  • Motivated Learning
  • Call for Papers: “Capturing the Dynamics of Emotion and Emotion Regulation in Daily Life With Ambulatory Assessment
  • Descartes’ Error – sentio, ergo sum
  • EARLI SIG 6-7 Meeting: Instructional Design and Technology for 21st Century Learning – Program online
  • Self-report data: Promises and Pitfalls – Open Call of Frontline Learning Research
  • SIG 22 Special Issue for Mind, Brain and Education – Call for Papers
  • (Deutsch) DGPS Kongress 2018 in Frankfurt am Main – Early Bird bis zum 10. Juli 23:59
  • SIG 27 Biennial Conference 2018: Earli Bird Registration ends End of May
  • EARLI Emerging Field Groups – Nominees 2018
  • International Conference on Motivation 2018 – Preliminary Program online
  • EARLI – Conference Calendar 2018 – update
  • (Deutsch) Ausschreibung: Wissenschaftlicher Mitarbeiter Schwerpunkt Forschung – Pädagogische Psychologie (m/w)
  • (Deutsch) Neues Handbuch zum Mobile Learning erschienen
  • (Deutsch) Schulnoten oder Rohrstock – Warum sind Schulnoten so verführerisch und so gefährlich?
  • (Deutsch) Kleine Daten für das Lernen – Small Data in Learning
  • (Deutsch) Stadtradeln in Hamburg vom 28.5. – 17.6.
  • (Deutsch) Notengebung und selbstreguliertes Lernen oder die Rückkehr des Odysseus
  • (Deutsch) Freie Unterrichtsmaterialien – Praktische Tipps zum freien Download
  • (Deutsch) 24 Tipps zur Steigerung der Lernmotivation im Studium
  • (Deutsch) Digitalisierung in der Bildung – Was ist wünschenswert, was ist machbar?
  • (Deutsch) Rezension zum neuen Buch von Richard David Precht – Jäger, Hirten, Kritiker: Eine Utopie für die digitale Gesellschaft
  • (Deutsch) Fachtagung Psychologiedidaktik und Evaluation 2018 in Berlin statt – Tagungsprogramm online!
  • (Deutsch) Vorsätze oder Wirf-Deine-Neujahrsvorsätze-über-Bord-Tag am 17. 1. 2017
  • (Deutsch) Langeweile
  • The JURE Conference 2018 – Second Round Deadline (expanded) 15. 04. 2018
  • Call for Papers: Mobile Technology in Education
  • It is Creeping Back … Learning Outcomes Often Follow Behaviourist Tradtion
  • FLR Call for Papers: New Measurements of Learning
  • Conditioning factors of test‑taking engagement in PIAAC
  • Free Download: Handbook of Learning Analytics 2017
  • New Book on PSI Theory: Why People Do the Things They Do – Building on Julius Kuhl’s Contributions to the Psychology of Motivation and Volition
  • New Book on Self-Determination Theory by Ryan & Deci. The Selfdeterminationtheory.Org Homepage offers an initial discount!
  • (Deutsch) Vortrag über Motivation, Selbstregulation und Potenzialentfaltung auf dem Netzwerktreffen Hochbegabung
  • RSS feeds motivation research, learning research, higher education and learning with computers
  • Workshop: Fostering Learning at University
  • Motivation and Educational Perspectives of Gifted Children
  • Different Transitions towards Learning at University: Exploring the Heterogeneity of Motivational Processes
  • Special Issue paying tribute to Prof. Dr. Willy Lens
  • International Conference on Motivation 2016: Programme online!
  • (Deutsch) Lernerfolg im Studium
  • Sensor Measures of Motivation for Adaptive Learning (SensoMot)
  • OECD reports a unique statistic for Germany: People with high formal education are using less social media
  • Neuerscheinung: Beck, Landenberger & Oser (Hrsg.): Kompetenzmessung bei Auszubildenden
  • Motivationsprozesse im Jugend- und Erwachsenenalter [Motivation Processes in Adolescence and Adulthood]
  • Short Portrait
© 2015 Homepage Prof. Dr. Thomas Martens Suffusion theme by Sayontan Sinha